Betingelser og vilkår

1.0 Kjøpsvilkår:

Våre kjøpsvilkår er tilgjengelig på Norsk og Engelsk. Kontakt oss for andre språk.For å kunne handle hos oss må du være fylt 18 år. Du har også mulighet til å la dine foresatte eller en annen myndig person foreta bestillingen for deg.

1.1 Om MyBoat.no

Selskapet har sitt sete i Bergen. Selskapets postadresse er: 

MyBoat.no c/o Nordic Gateway AS 
Skoltegrunnskaien 1, 
5003 Bergen.

Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post til kundese[email protected] med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører vi fra oss om kort tid.


2.0 Bestilling

Din ordre er bindende når ordren er registrert i vårt system. Ønsker du å annullere ordren må du ringe oss umiddelbart på telefon +47 46 97 41 40 etter bestilling. Vi kan ikke garantere at avbestillinger gjort via e-post blir registrert tidsnok. Hvis ordren blir sendt kan du benytte deg av angreretten. Returfrakt må dekkes av kunde.Du vil motta to e-poster med oversikt over din ordre. Den første er en bekreftelse på din bestilling. Når vi har registrert din ordre manuelt vil vi godkjenne den og sende deg en ny ordrebekreftelse på e-post. Det er viktig at du leser gjennom bekreftelsen slik at du ser at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis det er noe galt med din ordre vil vi ta kontakt med deg på telefon eller e-post. Eksempler på dette kan være varer som er utgått, utsolgt eller betydelig forsinket inn på lager. Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vil vi kontakte deg.

2.1 Levering

Når ordren er godkjent vil vi sende en ordrebekreftelse på e-post med antatt leveringsdato. Hvis ikke annet er oppgitt, vil varen bli transportert til den adressen du har oppgitt direkte fra produsent. Leveringstid og sted vil bli avtalt I forkant. Med unntak av Nordland, Troms og Finnmark, tilkommer det ikke frakttillegg på våre priser. 


3.0 Priser

Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og inkluderer 25% moms.Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser p.g.a. gal informasjon.

3.1 Betaling

Vi tilbyr sikker betaling med Klarna, Stripe og Nets. Ved Klarna sin løsning kan du motta varen før du betaler.Du kan betale med Visa/Mastercard, ved faktura eller benytte en finasieringsløsning. Vi kan også tilby langsiktig finansiering.

3.2 Salgspant

Vi tar salgspant i utleverte varer inntil kjøpsummen inkludert eventuelle påløpte renter og gebyrer er betalt i sin helhet.


4.0 Retur

Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra det tidspunktet du har mottatt varen du har bestilt. Du må selv dekke returkostnadene for produkter du kjøper hos oss ved bruk av angrerett og bytte. Du har selv ansvaret for retursendingen frem til vi mottar den.

4.1 Når du bruker angreretten din:

Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til [email protected] I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart. Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (lagstiftad 14 dager). Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje. På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt. Vi kan holde tilbake betalingen til vi har fått varene tilbake, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, eller til det av disse tidspunktene som intreffer først.

4.2 Angreretten gjelder ikke for:

- Produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker, og der forseglingen er blitt brutt av deg.

- Skreddersydd produkt som er spesialtilpasset for deg eller som har tydelig personlig preg etter dine ønsker.

- Tjenester som er fullført og hvor du eksplisitt har samtykket til at tjenesten blir utført uten angrerett.

4.3 Reklamasjon og klager

Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet allikevel være skadet eller feilaktig sendt når det ankommer påtar vi oss i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger. Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare.Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.

4.4 Hvordan du går fram ved reklamasjon

Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til [email protected] der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. 

4.5 Ansvarsbegrensning 

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.

4.6 Produktinformasjon 

Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.


5.0 Informasjon om informasjonskapsler (Cookies) 

I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. 

5.1 Personopplysninger

Ved å handle hos MyBoat.no godtar du vår policy for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt personlige personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til tredjepart uten juridisk grunnlag.MyBoat.no er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Din personlige informasjon blir behandlet av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt de gangene du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud og for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.Nedenfor er et sammendrag av hvordan vi i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.

5.1.1 Hva er personlig informasjon?

Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.

5.1.2 Hvilken informasjon lagrer vi?

For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.Din informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, f.eks. for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk plikt i henhold til f.eks. regnskapsloven.

5.2 Rettslig grunnlag

I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser gjøres med ditt samtykke.

5.3 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?

5.3.1 Betalingsleverandør

Når du kjøper, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.Hvis du velger å betale med faktura, lagres personnummer også hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.Betalingsleverandører vi bruker er: Klarna, Nets og Stripe

5.3.2 Leveringsselskap

For å levere dine bestillinger og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med transportør. Det som deles med transportør er fornavn, etternavn og adresseinformasjon. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.Transportør vi jobber med er: DSV

5.3.3 Nyhetsbrev

Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev vil fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør. Dette for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.

5.4 Innsynsretten

Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som er tilgjengelig om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format.

5.5 Rett til rettelse

Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.

5.6 Retten til å bli glemt

Du kan når som helst be om sletting av din personinformasjon.Det er få unntak fra denne retten til å bli slettet, f.eks. om det må beholdes for at vi skal oppfylle en juridisk forpliktelse (i henhold til regnskapsloven).

5.7 Ansvarlig for databeskyttelse

MyBoat.no er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene blir fulgt.

5.8 Hvordan vi beskytter din personlige informasjon

Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.Vi bruker en svensk plattform, Quickbutik, som drives av Quickbutik AB med base i Helsingborg.Endringer i de generelle vilkår og betingelserVi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online i nettbutikken. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.


6.0 Tvist og valg av lov

Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa sin side.Ved tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukerrådet eller korresponderende tvistemålsorgan.Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk rett og lov.